Bogna Cichowska-Duma
Firma: Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA
Stanowisko: dyrektor generalny
Bogna Cichowska-Duma, lekarz, manager, ekspert w obszarze zarządzania strategicznego oraz organizacji ochrony zdrowia. Jest absolwentką wydziału lekarskiego na Uniwersytecie Jagiellońskim, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, a także studiów podyplomowych z zakresu zarządzania kompetencjami oraz rachunkowości finansowej i zarządczej w Szkole Głównej Handlowej. Od początku związana z tematyką gospodarczą, od 2011 roku również z branżą medyczną. Nadzorowała procesy i zarządzała zespołami zarówno po stronie przemysłu, jak i administracji publicznej. Od 2016 roku Dyrektor Generalny Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA. Szczególnie bliska jest jej tematyka value based healthcare i związana z nią dyskusja na temat optymalnych rozwiązań, mających na celu poprawę efektywności systemu ochrony zdrowia. W ramach działań w INFARMIE, prowadzi dialog z interesariuszami systemu zmierzający do udostępniania pacjentom w najkrótszym możliwym czasie nowoczesnych, skutecznych i bezpiecznych leków.
Bierze udział w sesjach:
-
Polityka lekowa w Polsce – strategiczny dokument i systemowe realia
- Dokument „Polityka Lekowa Państwa” – jak będzie realizowana ta strategia?
- Drogi prowadzące do zapewnienia bezpieczeństwa lekowego Polaków
- Nowelizacja ustawy refundacyjnej
- System refundacyjny, negocjacje cenowe, porozumienia podziału ryzyka – praktyka i oczekiwania uczestników rynku farmaceutycznego
- Zadania Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji a planowana rola powstającej Agencji Badań Medycznych
-
Przełom, innowacja a nowość w farmacji i medycynie
- Kryteria zasadności inwestowania w nowe terapie – poważne wyzwania i dylematy
- Nie każda nowość jest innowacją; nie każda innowacja stanowi przełom
- Lepsze wyniki leczenia, dłuższy okres przeżycia, poprawa rokowania czy „tylko” wyższy komfort pacjenta – co jest wyznacznikiem innowacyjności terapii?
- Refundacja nowych metod leczenia – perspektywa płatnika i pacjentów